در یک کلام بله
اما جواب کامل تر اینکه این سوال باید برای هر خودرو به صورت جداگانه بررسی شود.
برند های ژاپنی با سیاست ساخت خودروی 30 ساله اقدام به طراحی و ساخت خودرو می کنند و همیشه در نظر دارند که باید این خودرو در شرایط خاص خاورمیانه 30 سال به کاربر بدون مشکل سواری دهند اما هیچ برند فرانسوی با این دیدگاه نه خودرو می سازد نه حتی تبلیغ می کند. کره ای ها در این بین گاها خودرویی با نیت استقامت بالا و گاها خودرویی با نیت رقابت با خودروهای لوکس اروپایی طراحی و ساخته اند. اما نمی توان هر خودروی کره ای را برای 30 سال همراه خود دانست. شاید تنها برند کره ای که هنوز بعد از 20 پر فروق در بازار ایران می بینیم برند دوو باشد که البته در تمامی دنیا تولید محصولاتش متوقف شده و آخرین دوو سیلو با نام دوو نکسیا در سال 2018 در قزاقستان تولید و فرخته شده است. دوو با رویکردی آمریکایی آسیایی سالها خودروهایی بسیار با کیفیت و مقام ساخت تا جایی که با همکاری شرولت تقریبا ناوگان پلیس ایالات متحده را قبضه کرده بود. اما امروز خبری از این برند در دنیا نیست. ایران ، هند و قزاقستان آخرین مشتری های خودروهای دوو بودند و در کشور ما دوو سیلو همچنان یک خودروی اقتصادی محسوب می شود. در صورتی که نمونه بدون تصادف این خودرو را تهیه و اورهال کنید حتی با هزینه های سال 1401 شما می تواند یک خودروی عالی جهت مصرف روزانه داشته باشید که کمتر از 100 میلیون تومان برای شما خرج داشته است. ایمنی این خودرو حتی با وجود سیستم ترمز ضعیف بسیار از تمامی خودروهای ساخت داخل در 10 سال گدشته بهتر است. هزینه های قطعات این خودرو نیز بسیار پایین و قابل مقایسه با خودروی پراید می باشد. در صورتی که بدنه و شاستی این خودرو فوق العاده مقاوم است . سیلو به همراه تعداد انگشت شماری از خودرو های ژاپنی بازار مثل نیسان ماکسیما و پاترول شاید آخرین نسل از خودورهای دهه 80 باشند که هنوز ارزش خرید و استفاده روزمره دارند.
نظرات کاربران